Men har du däremot öppnat den så kommer den att förändra karaktär över tid. Alkoholen dunstar och whiskyn kommer att bli mjukare, samtidigt som syret kommer att påverka smaken. Hur länge den öppnade flaskan håller beror på whiskyn - allt från något halvår till ett par år. Smaka och känn, förklarar Andreas Grube En parfym kan hålla i flera år om man förvarar den rätt. Doftnoter kan förlora sin styrka över tid. Därför är det viktigt att ta hand om sina parfymer på rätt sätt så de behåller doftens livslängd så bra som möjligt Ett öppnat boxvin är en kortare historia då den bara håller i några veckor om den förvaras i kylskåp. Fem-sex veckor för rött och tre-fyra för vitt och rosé enligt Systembolaget. - Om det förvaras i rumstemperatur så halveras den tiden så se till att det står i kylskåpet, säger Matilda Dannetun
Hur länge håller tjälen? 10 inlägg 1260 visningar 3 följer Svara, dela mm... Sida 1 av 1; Hur länge håller tjälen? #699057. Mangan - Örby - lör 06 feb 2021, 12:06. lör 06 feb 2021, 12:06 #699057 Ja, det är ju den stora frågan Men dessvärre håller sig inte maten fräsch hur länge som helst. Land reder ut hur länge olika livsmedel håller i frysen! Grönsaker kan hålla i upp till ett år i frysen. FOTO: iStock . För den som vill vara miljömedveten är frysen en given kompis i köket, som tar hand om rester eller stora skördar för att minimera svinnet Det långtidsverkande resultatet från fillers håller i upp till 12 månader. Exakt hur länge effekten kvarstår är individuellt och beroende av flera faktorer Undersökning av hur TOC påverkar kopparutlösning i dricksvatten. Koppar i våra tappvattensystem har använts lika länge som vi har haft rinnande vatten i hushåll. Koppar används i vattenlednignsrör, släpper inte oönskade ämnen genom till dricksvattnet och de håller i årtionden
5. Hur länge håller ett tak av olika material tex plåt, tegel papp etc? Vanliga tak med underlagspapp och takpannor har en livslängd på 40-60 år, sedan måste papp, bärläkt, ströläkt och pannor läggas om. I de fall du har tegelpannor eller betongpannor kan de ofta läggas tillbaka då deras livslängd är längre Håller med om allt, utom nagellack. Som ägare av ca 200 nagellack vet jag att de håller jäkligt länge. Väldigt länge. Med en nagellacksförtunnare (t.ex Seche Vite Restore) är det lätt att återställa konsistensen på lack som tjocknat när de flyktiga ämnena dunstat Hur länge håller choklad och chokladpraliner?-Choklad håller rätt länge om den förvaras rätt. Runt två år för ren choklad. Kolla bäst före datumet! Gammal choklad blir grå, smaklös och tråkig. Vit choklad brukar vara känsligast.-Praliner är en färskvara och ska avnjutas så snart som möjligt
Apple avslöjar: Så länge håller din Iphone Zappat Du behöver inte vara orolig för att den ska explodera men Apple har avslöjat att din gamla Iphone har ett bäst före-datum Hur länge håller implantat? Implantaten håller oftast livet ut beroende på var de sitter. En annan viktig faktor för att implantaten skall hålla livet ut är att man är noggrann med munhygienen, vi rekommenderar därför att man regelbundet besöker en tandhygienist. I stort sett alla patienter kan behandlas med implantat Hur länge håller ett par löparskor? Betydligt längre än vad branschen brukar säga, visar tysk forskning. Efter 100 mil hade varken skornas stötdämpningsförmåga eller stabilitet förändrats nämnvärt Förvaras de längre blir de torra och sega. Fryst räkor från butik har en skyddande hinna av is för att behålla sin kvalitet. Nordhavsräkan är i levande livet blekrosa. Kokt får den en markerad, jämn rödfärg, ju större djup räkan levt på, desto djupare röd färg
Hur länge håller ett bilbatteri? Byt bilbatteri hos en verkstad nära dig. Få offert online. Köp bilbatteri online, jämför återförsäljare. Jämför. Jämför återförsäljare. Det enklaste sättet när du ska köpa ett nytt bilbatteri är att söka hos en av bilbatteriåterförsäljarna med din bils registeringsnummer Hur länge en platta håller är som sagt varierande. Rapportera Redigera. Citera flera Citera. 2017-05-28 18:16. Trädvy Permalänk. smkr. Medlem. Har en följd fråga, hur länge håller Fudge? I frys? kylskåp? 7. Har en följd fråga, hur länge håller Fudge? I frys? kylskåp? justEmmie. Medlem sedan. jun 2003. Skrivet: 2010-12-17, 09:12 #8. Ingen har provat.. Ett par veckor i kyl minst. I frys säkert månader. 8. Ingen har provat.. Ett par veckor i kyl minst
Hur länge håller era GP 4000 S II? #31 190 mil. Börjar bli lite platta. Speciellt bakdäcket, men bara en punka och det var en sylvass sten i framhjulet. Svårt att skydda sig emot. Trådlista. Mayhem Aktiv medlem. 2015-08-22. Hur länge håller era GP 4000 S II? #32. Hur länge håller en värmepump? Först och främst är det driftförhållanden som styr. En värmepump behöver fria flöden och kollektorslangen måste vara rätt dimensionerad. Om alla förutsättningar är bra så kommer värmepumpen att få långa driftstider. Det är bra för kompressorn, eftersom det blir färre start och stopp Det beror på hur den förvaras, ju kallare du har i din kyl eller frys desto längre håller maten. När det gäller julmat är det viktigt att inte låta den stå framme för länge i rumsvärmen. Tv-kocken Maud Onnermarks tips är att göra julmat som kan frysas i god tid, t ex funkar det mycket bra att frysa mjuka matbröd och andra bakverk Hur länge håller en normal kontorslaserskrivare? Rubriken är väl lite av en förenkling, det styrs väl väldigt mycket av hur mycket man skriver ut men som ni som läst min andra tråd om skrivare förstått kommer jag nog aldrig komma upp i en utskriftsvolym som gör att skrivaren kommer bli utsliten pga många utskrifter
Hur länge håller maten? Många matvaror håller längre än vad som är angivet bäst före datum om de förvaras rätt. Titta, lukta och smaka och låt det avgöra om maten du har hemma är dålig eller inte Hur länge håller ett badrum? När måste jag byta ut det igen? Det beror helt på vilket slitage ditt badrum utsätts för. Tätskiktet som förhindrar att vatten tränger in i kringliggande konstruktioner bedöms ha en livslängd på ca 25-30 år
De kan hålla länge än. Men tält som kostar tusentals kronor med bättre material i och bättre sömmar håller naturligtvis längre än dessa skittält för ett par hundringar. Den som svarade ca 500 tältnätter vet nog betydligt mer Hur länge din hudkräm håller beror helt enkelt på hur den förpackas. En pump eller tub håller längre än en burk och genomsnittligt håller en hudkräm mellan 9 till 18 månader. En mascara håller sig fräsch i 3-4 månader
Hur länge håller egentligen din bergvärmepump? Att installera en bergvärmepump är en stor kostnad och då vill vi självklart att installationen skall hålla under en så pass lång tid att den hinner betala sig. Hur mycket du sparar per år beror på en mängd olika faktorer så som tidigare uppvärmningsalternativ, hur stor bostadsytan är och så vidare Hur länge håller sig använd film? Trådstartare drakesmithmarshall; Start datum 8 Oktober 2004; Produkter (logga in för att koppla) drakesmithmarshall Medlem. 8 Oktober 2004 #1 Hej, jag har några rullar liggandes i en låda som har blivit utsatt för exponering, alltså använd film. En del. Hur länge håller sig fisk, kött, grönsaker, svamp och bär i frysen? Blir maten farlig att äta när den legat i frysen under ett par år? Livsmedelsverket 12 Nov 2020 Rapportera olämpligt innehåll. Följ inlägget 3 följare Kommentarer. Hej!. Re: Hur länge håller orginal xenon? aeromagnus-> Har kört så sen jag köpte bilen 2004 och den har nu gått lite drygt 8400 mil, så förhoppningsvis dröjer det länge innan jag måste investera i nya
Frågan är hur länge bilden håller på en sådan och om man kan läsa av den om 10-20 år, eftersom utvecklingen hastar iväg och nya tekniker skapas hela tiden. Det gäller nog att endast spara de allra bästa bilder och konvertera från tid till annan. Frågan är hur många icke-hobbyfotografer tar sig tid med det Fråga: Jag har för mig att helkonserv håller hur länge som helst, men i dag är alla burkar märkta med bäst före-datum.Varför? Mycket lär slängas i onödan! Läs också: Hur länge håller kaviartuben?. Svar: Alla förpackade livsmedel, med några få undantag, måste märkas med bäst före-datum enligt lag.Tillverkaren eller den som förpackar livsmedlet ansvarar för hur lång. Det funkar extremt bra, håller i en oändlighet. Själva lacket förstörs aldrig utan ser ut som nytt hela tiden men naglarna växer ju så efter 1½-2 veckor får man göra om det om man vill hålla det snyggt. En av dom skönaste sakerna är ju även att man slipper vänta fem år innan man kan röra något som med vanligt nagellack Definition på håller En definition skulle kunna vara hur länge säcken håller loftet, vilket ju är det bästa måttet på isoleringsförmågan. Om man mäter när säcken är ny och noterar värdet så kan man ju kontrollmäta var sjätte månad eller så. Sedan får man väl bedöma när det är dags för tvätt eller pensionering Hur länge håller vermouth? Hej jag har en Bianco 1L oöppnad flaska, jag hittar ingen märkning när den är upptappad men jag skulle gissa på att den är nära 20år gammal, färgen är fortfarande lika som när den köptes o den är inte grumlig. 14,9% hur länge håller martini?
Hur länge håller Pågens bröd? Hållbarheten på ett livsmedel beror på hur det förvaras, vilken typ av förpackning som används och vid vilken temperatur det lagras. Hållbarheten märker vi ut på förpackningen genom att ange bakdag och bäst före-datum Hur länge håller ett babyskydd eller bilbarnstol? Ett babyskydd håller ungefär i 5 år och en bilbarnstol håller i upp till 10 år. Givetvis gäller detta babyskydd och bilbarnstolar som inte har varit med i någon krock och att de har skötts enligt beskrivningarna i bruksanvisningen. Är du osäker på om du ska köpa ett [ Matförrådet är en av de viktigaste bitarna i survivalism. En prepper måste ha mycket mat, rätt mat och bra förvaring av maten. Här kan du läsa mer om vad som bör finnas i ditt matförråd, hur länge varorna håller och hur de kan förvaras på bästa möjliga sätt Hur länge håller glögg? Hållbarheten på glögg varierar beroende om det är starkvinsglögg, vanlig vinglögg eller lättglögg. En oöppnad starkvinsglögg är det nästan inga problem med, den håller flera år. Oöppnad vanlig vinglögg och lättglögg har inte lika lång hållbarhet och du bör provsmaka innan du dricker Det beror på hur du tar hand om ditt kapell. Följer du våra instruktioner håller det ca 12 år
hur länge håller migrän? Postat av Macz!! den 22 Februari 2007, 06:37 21 kommentarer · 10 100 träffar. hej! skolkade från praktiken igår och skyllde på migrän, behöver nu veta hur länge ett migränanfall kan hålla i sig, ifall jag kan stanna hemma idag också, och säga att det inte släppt.. Vilken kaffekopp håller värmen bäst? En lite udda fråga kom in till oss men det är ändå intressant frågeställning. På termosmugg.com finns en mängd olika termosmuggar med olika värmande kvalité. En del är värmemuggar, en del är värmeisolerande muggar och andra kallas för termosmuggar. Men alla ska hålla värmen på kaffet under en längre period.Read Mor
En fråga som jag ofta får. Det beror på hur den förvaras, ju kallare du har i din kyl eller frys desto längre håller maten. När det gäller julmat och all annan mat är det viktigt att inte låta den stå framme för länge i rumsvärmen LIVE 10.15: Nytt bakslag för våren - så länge håller snöfallet i sig. Våren hann tåga in, men i morse vaknade vi till ett nytt bakslag. I vår livesändning pratar med SMHI:s jourmeteorolog om snösmockan prognosen för hur länge vintervädret håller i sig
Utvecklingen mot en mer jämställd fördelning av föräldraledigheten går för långsamt och takten har avtagit det senaste året. Det visar TCO:s nya jämställdhetsindex. Nyare forskning visar att normer på arbetsplatserna styr hur länge kvinnor och män är föräldralediga. För att skynda på utvecklingen mot ökad ekonomisk jämställdhet behöver reglerna kring. LIVE-TV 10.15: Nytt bakslag för våren - så länge håller snöfallet i sig. Våren hann tåga in, men i morse vaknade vi till ett nytt bakslag. I vår livesändning pratar vi med SMHI:s jourmeteorolog om snösmockan och om prognosen för hur länge vintervädret håller i sig Varje öga brukar be-höva 30-60 fransar, beroende på hur tätt dina naturliga fransar sitter. Hur länge håller en ögonfransförlängning? En behandling med enkelstrån kan ta upp till två timmar vid första besöket och håller lika länge som din naturliga ögonfranscykel, det vill säga cirka 30-45 dagar hur länge håller märgben. Jag har funderat på detta ett tag, hur länge håller sig ett märgben ungefär? Min hund är så liten att han inte äter upp ett helt märgben om dagen. Jag har tills idag tagit in det i kylen efter ett tag och givit honom samma ben dagen efter, men efter det har jag kastat det om det inte är uppätet
Så länge håller mat i glasburkar. Gurka, rödbetor mm på burk: Upp till tre månader. Oliver i lag: Upp till två veckor (häll över i glasburk). Pesto: Upp till två veckor. Tacosås: Upp till en vecka. Så länge håller lagade matrester. Kokt potatis: Upp till 5 dagar (i skål med hushållspapper över). Kokt ris: 2-3 dagar i burk med lock. Kokt pasta: Minst 5 dagar i burk med lock Rengöra löparskor. För att dina löor ska hålla i längden är det viktigt att du tar hand om dom. Oavsett hur ofta du springer tappar skorna sina goda egenskaper om de är allt för smutsiga. Vi ger dig här ett ägn bra tips för att vårda dina skor på bästa sätt. Tvätta löparskor. För att dina löparskor ska hålla så länge som möjligt är det bra att göra rent dem. Det här är sajten för alla oss som älskar hundar!Tanken med sajten är att försöka skapa en trevlig mötesplats för oss som har ett intresse för hundar. Här kan vi lära av varandra, dela med oss av våra erfarenheter, få råd och tips, visa vackra bilder och roliga filmer och diskutera allt som har med hundar att göra. Nybliven hundägare, lång erfarenhet inom hund eller bara. hur hÅller jag en nyslipad kniv skarp lÄngre? Genom att ta väl hand om din nyslipade kniv så håller den sig skarp längre (utan att för den skull gå helt Edward Scissorhands). Förvaring och transport av kniven mellan användningarna är tillfällen som kan få kniven att tappa i skärpa, men även under själva användandet finns det några saker att tänka på för att hålla kniven i.
Köp friluftsprylarna hos Amazon. Den här frågan dyker upp då och då. När vi skrev artikeln om kostnad (Vad kostar det att paddla kajak) så upattade vi hur länge prylarna håller/har hållt för oss med vår användning. Några har undrat om det verkligen stämmer och det känns fortfarande som rimliga tider Hur länge håller makeup? Och så förlänger du livslängden på sminket. 4 augusti, 2013, kl. 20:41 av Agneta Elmegård, Aftonbladet. Hur länge har ditt favoritläppstift legat i väskan? Mer än ett år? Kanske varit med på en het strand? Håll koll på bäst före datumet. Augusti är. Hur länge håller en dammsugare? Hur länge håller en dammsugare? By natali. Posted november 14, 2019. In Tips & Råd. 0. Dammsugare är lite som mikrovågsugnar, man vill ha en som inte kostar för mycket och som gör det den ska. Många bryr sig inte särskilt om vad det är för märke utan tar en dammsugare som kanske.
Äventyraren och fridykaren Annelie Pompe kan hålla andan i sex minuter. Här delar hon med sig av sina tips för hur du ska göra för att lyckas hålla andan lääänge. Som fridykare är det ett måste att kunna hålla andan länge. Fridykning är dykning under vatten, utan lufttuber, utförd på ett enda andetag Ja som rubriken säger, hur länge håller dem? Jag hade en ny klinga i kapsågen och använde den för att kapa laminatgolv (som tydligen var stenhårt) och när jag lagt golvet i 26kvm rum så försökte jag såga lister... Gick inte, klingan var helt slut. Har en makita 18v cirkelsåg, här håller heller inte klingen speciellt länge
Fråga Experten: Hur länge håller betongplattan? 26 januari, 2018. Min fråga är hur länge min nygjutna betongplatta kommer att hålla. Huset är en gammal lada som nu har blivit ombyggd. Plattan är armerad, isolerad med cellplast och glättad så att man får golv på köpet som passar mycket bra med byggnadens karaktär Men i rumstemperatur håller det i princip hur länge som helst och behåller alla sin hälsosamma kvaliteter, även efter flera år i skafferiet. Salt håller, om det för varas svalt och torrt. Ja, som rubriken lyder så undrar jag hur länge man känner av det efter man tagit det. För tydligen hade min polare testat en liten dos igår på ungefär 15 mg och sa att det höll i sig i en timme ungefär, vilket låter väldigt lite Hur länge håller sprit/vodka? Har flera oöppnade små miniflaskor med snaps. Hur länge kan man spara dessa Hur länge håller mjölk med lång hållbarhet. Arla® Mjölk med lång hållbarhet 3% 0.5 l från Arla - Här hittar du info om näringsvärden, ingredienser, hållbarhet, förvaring och återvinning Mjölken har betydligt längre hållbarhet än så om du förvarar den i +4 grader eller kallare
Fråga Experten: Hur länge håller taket? 20 januari, 2020. Jag har ett tak av betongpannor. Vilka indikationer får man på att det behöver bytas ut. Hur lång är livslängden för ett tak beläget i Mälardalen? /Sven. Betong blir bara starkare med åren och tekniskt bör ett betongtak kunna ligga åtminstone 60-70 år Hur länge håller hissen? Alla tekniska produkter har en begränsad livslängd. En ny hiss drar mindre energi och kan höja värdet på fastigheten. Planera för hissbytet i god tid! Ordbok. När vi talar om hissar, rulltrappor, portar och automatiska dörrar använder vi ibland tekniska termer och förkortningar Sv: Hur länge håller hösilage? Har samma vintrar som dej, bor norröver. Fordrar med torrt hösilage balar på i snitt 70 ts och det håller utan problem i 2-2,5 vecka om du har det väl täckt på pall eller svalt i lada Hur länge kaffebönorna håller sig färska beror på hur de förvaras och vem du frågar. Bönor som förvaras på fel sätt, d.v.s. utsatta för luft, temperaturförändringar och ljus, håller sig endast färska i 30 minuter till ett par timmar, beroende på vem du frågar Filler håller normalt sätt en kortare tid i exempel läppar. Detta beror på att läppen består av en muskel och man har mer rörelse där. Även vävnaden i huden spelar in i hur lång hållbarhet man kan förvänta sig. Saker som även spelar in är din livsstil och hur snabbt din kropp bryter ned filler
Hur länge håller ett eternittak/eternitfasad? Genom många årtionden användes materialet eternit till både fasader och tak runt om i landet. Eternitplattor har en lång hållbarhet, men så småningom kan den som har ett tak eller en fasad som består av eternitplattor vara tvungen att byta ut materialet när det blir för slitet Hur länge har din Volvo hängt med? Ingen bil rullar så länge som en Volvo, det visar Svensk Bilprovnings senaste siffror över sannolik livslängd på personbilar. 14,2 år! Av 10 Volvo-bilar fanns 5 fortfarande kvar på vägarna efter mer än 14 år. Ett helt år längre än någon annan bil, skriver Volvo i annonsen Hur länge golvet håller beror på hur det sköts och vilket slitage det utsätts för, se våra skötselanvisningar för utförligare instruktioner Hur länge håller en bil? Hej! Om detta är ditt första besök på Bilsnack och funderar på att bli medlem? Klicka här för att läsa reglerna. För funderingar på hur du använder sajten, gå till FAQ. Känner du dig redo, bli medlem här! Sidan 1 av 2 1 2 Sista Hur länge håller sommarbuketten? Mån 28 feb 2005 22:01 Läst 3624 gånger Totalt 11 svar. Pajo Visa endast Mån 28 feb 2005 22:01.
Hur länge håller smink och har smink ett bäst före datum? Detta är frågor vi som makeup-artister får dagligen i vårt jobb och ja, det finns begränsningar för hur länge smink faktiskt håller sig fräscht. Och ja, vi vet, det är aldrig kul att behöva slänga sina sminkfavoriter, men det behövs faktiskt göras då och då Hur länge håller en värmepump? Hur många år kan du förvänta dig att ha god effekt? Livslängden för olika värmepumpar varierar och beror på en rad olika faktorer som dimensionering, placering och modell. Livslängd för olika värmepumpar Hur Länge Håller Färska Räkor Solid Cash Flow (2020) Bläddra bland våra Hur Länge Håller Färska Räkor albumeller sök efter Hur Länge Håller Färska Räkor I Kylen och Hur Länge Håller Färska Räkor I Kylskåp. gå Koka räkorna till de har flutit upp till ytan, det tar normalt cirka 1-2 minuter beroende på storleken på räkorna
Hur länge vin håller är en smaksak! Smaka och lukta. Tycker du att vinet är gott - drick det. Du kommer inte att bli sjuk. Så länge håller vitt vin. Lätta vita viner håller ungefär tre dagar i kylskåp medan ett lite fylligare fatlagrat vitt vin håller upp till en vecka i en bra försluten flaska Hur länge håller fyra vanliga livsmedel i kylen? 1. Hur länge klarar sig mjölk i kylen? Mjölk är en vara som behöver lite omsorg på förvaringsfronten. Bäst mår den när den förvaras i ett 4 grader varmt kylskåp, samt av att ställas in i kylen så snabbt som möjligt efter att du druckit av den
Hur länge håller en dator ungefär, i genomsnitt? 11 svar. Max Witt, Växte upp med tech och gör min karriär inom det. Svarade 1 år sedan · Författaren har 396 svar och 437,4 tn visningar av svar. Typ 5-6 år. Det beror på oerhört många faktorer, framför allt din subjektiva bedömning av om en dator fortfarande håller eller inte
Hur länge håller den där BIK-nollan...? » Lagen möttes förra veckan och då vann Karlskoga med 4-0 i Nobelhallen. » Karlskogas Tor Immo sopade in ett hattrick senast i 4-0-segern mot MODO Hur lång den är beror lite på produkt, men sköljer man ur den för tidigt (för att man är rädd att den ska suga åt sig för mycket) kan man räkna med ett kortvarigare resultat. Har nyanseringen fått verka fullt ut bör den hålla i ci 20 tvättar. Vad kan jag göra för att få min nyansering hålla längre Jag brukar alltid dricka upp det jag köper ganska snabbt så därför hade jag ingen aning om hur länge det håller . Marskatt Visa endast Sön 15 okt 2006 18:52 #0 × Uppgifterna du anger när du gillar eller ogillar ett inlägg kommer inte att. Hur länge håller Janssons frestelse? Hur länge Janssons frestelse står sig beror på hur du hanterar den: gör hellre flera små formar och värm en i taget än att värma upp samma stora form flera gånger om. Har du ansjovis kvar efter tillagning, lägg över den i en burk och förvara max 2-3 dagar i kylskåpet
Boxvinet står för lite drygt hälften av vinförsäljningen på Systembolaget. Det är världsrekord. Men frågan är: Hur länge håller en öppnad box - egentligen? Vinliv har svaret. Visst blir det över när man öppnat vinboxen. Men hur länge är vinet fortfarande drickbart i en öppnad box? Det är en av många intressanta frågor vi får.. Så håller däcken längre Bildäck är en färskvara som Förmågan att bromsa på torrt och vått väglag. Hur stabila däcken är i torrt och vått väglag. Hur bra däcken klarar vattenplaning i kurva och på raksträcka. Hur däcken påverkar bilens bränsleförbrukning. Hur mycket däcken låter,. Hur länge verkar Viagra? Viagra börjar verka i genomsnitt mellan 30 till 60 minuter efter intag. Dokteronline.com är inte något (internet)apotek och håller inte på med att erbjuda, sälja, leverera eller på något annat sätt överföra (medicinska) produkter
Hur länge håller egentligen ett ägg? Posted 14 november, 2012 by Husmor Hanna in Mat och recept, Skörd och konservering. 4 kommentarer. Ägg är en perfekt basvara som husmor använder mängder av. Några kokta ägg finns alltid i kylen, redo att användas som mellanmål, bas i en snabb måltid eller som pålägg på en smörgås Hur länge håller mjölk, grädde, ost och crème fraîche i kylskåpet egentligen? Svaret är att det varierar. Ofta håller de mycket längre än du tror, om de förvarats väl kylda ; Hur länge dom håller har jag ingen aning om. oöppnad burk: Hur länge som helst i stort sett Öppnad: inte längre än en eller två månader Beställarens möjlighet att hålla inne pengar på grund av fel regleras i huvudsak i AB 04 kap. 6 § 15. Där framgår att beställaren efter entreprenadtiden får hålla inne 5 procent av entreprenadsumman för avhjälpande av fel som konstaterats i utlåtandet över slutbesiktningen till dessa fel har avhjälpts, dock längst i två månader Re: Hur länge håller utomhusgips? Ja, en vinter funkar. 3månader tror jag det står i instruktionsboken, men det går bra längre perioder (iaf med Norgips/danogips). Byggmax utegips börjar se konstig ut efter betydligt kortare tid, därmed inte sagt att den inte fyller sin funktion SV: Hur länge håller däcken? « Svara #8 skrivet: 2012-08-10, 18:19:27 » Jag hade min X-Max 2011 i två månader, och då körde jag 736 mil utan att det var i närheten av att behövas byta
Det korta svaret på hur länge kaffet håller sig färskt är ungefär 2 veckor. Det långa svaret resonerar vetenskapsmän och Kafferosteriet Koppar om här